Jún 2018: Z činnosti členov

ZHR SR – Odborná konferencia a Jarné stretnutie hotelierov

Jarné stretnutie hotelierov a HORECA konferencia s názvom HOSPITALITY 2.0 sa konalo od 14. do 16. mája 2018 v priestoroch Hotela Senec v Senci. Jeho zameranie na inovácie, digitalizácie a trendy v tejto oblasti malo medzi majiteľmi a prevádzkovateľmi ubytovacích i stravovacích zariadení veľkú odozvu, pretože to je najefektívnejší spôsob ako osloviť hostí. Viac ako 40 vystavovateľov predstavilo najmodernejšie technológie a trendy pre hotely i reštaurácie. Prezentácie v odbornom programe konferencie sa venovali aj významu cestovateľských blogov, trendom vo videoprezentácii, ale aj inováciám v gastronómii tzv. streetfoodom na Slovensku. Špeciálnou novinkou bol blok HOTEL TECHNOLOGY FORUM o digitalizácii v praxi.

ZHR SR – Hotely a reštaurácie žalujú autorské organizácie

Viac ako 300 hotelov a reštaurácií združených vo Zväze hotelov a reštaurácií SR podalo žalobu, na organizácie, ktoré združujú autorov, výkonných umelcov a producentov. Dôvodom je, že si tieto autorské organizácie neplnia zákonné povinnosti voči hotelom a reštauráciám. Situáciu dlhodobo nedokáže vyriešiť ani Ministerstvo kultúry SR. Zásadný problém je v absencii akejkoľvek kontroly alebo regulácie pri tvorbe sadzobníkov týchto organizácií. Viaceré porovnávacie analýzy a štúdie preukazujú, že používatelia na Slovensku (teda hotely, penzión, či reštaurácie), platia najvyššie odmeny v porovnaní s inými európskymi krajinami.

BTB – Bratislava je destinácia pre domácich

Mesto Bratislava spolu s BTB spustila od 1. júna kampaň na podporu domáceho cestovného ruchu v hlavnom meste. Okrem sociálnych sietí ako Facebook, Youtube, či vyhľadávania v Google, budú o Bratislave viac vidieť a počuť v susedných štátoch, pripravená je aj prezentácia vo Viedni, Budapešti, Prahe, ale aj v Anglicku a Nemecku. Na Slovensku bude kampaň ešte masívnejšia a zameraná na podporu domáceho cestovného ruchu, vo vlakoch v spolupráci so ZSSK, v rádiách, v printe, ale aj na citylightoch v krajských mestách, či online. Podľa Alžbety Melicharovej, predsedníčky predstavenstva BTB, domácou kampaňou s názvom „Spoznaj svoje hlavné mesto!“ chcú presvedčiť Slovákov, že Bratislava je ideálne miesto pre oddych a zábavu s jedinečnou atmosférou a je alternatívou pre víkendové pobyty v okolitých zahraničných mestách. Prezentácia hlavného mesta obsahuje 5 nosných tém, ktoré poukazujú na množstvo kultúrnych podujatí, svetové múzeá a galérie, tradičnú aj modernú slovenskú gastronómiu, ale aj adrenalínové zážitky za veľmi dostupné ceny.

BTB – Bratislava Card

Začala sa 12. sezóna úspešnej turistickej karty Bratislava Card, ktorá v tomto roku ponúka až 19 bezplatných atraktivít a služieb, medzi ktorými sú doprava v celom Bratislavskom kraji, 14 múzeí a galérií, bezplatná prehliadka historického centra mesta, vstupy do mestských veží, ale aj jazda Malokarpatským expresom a k tomu ďalších 100 zliav až do výšky 50 %. Obľúbené zľavy na produkty tento rok dopĺňajú novinky v regióne, napríklad Malokarpatské múzeum v Pezinku a Hrad Červený Kameň, ktoré poskytujú bezplatný vstup. Predaj Bratislava Card sa v roku 2018 zvýšil o 30 % a je dôkazom záujmu mladých ľudí využívajúcich výhody karty. Najpopulárnejšia je jej trojdňová verzia a najpredávanejšia je medzi návštevníkmi od 26 do 40 rokov.