Slovenský cestovný ruch vo vynikajúcej kondícii

(Bratislava, 03.02.2016) Slovenský cestovný ruch vo vynikajúcej kondícii

Dovolenky doma na Slovensku sú čoraz populárnejšie a svedčia o tom aj štatistiky návštevnosti za rok 2015. Štatistický úrad SR zatiaľ zverejnil predbežné údaje za obdobie od januára do novembra a tie hovoria o veľmi dobrých výsledkoch. Za jedenásť mesiacov roka 2015 si dovolenku na Slovensku zvolilo 4,027 milióna návštevníkov, čo je o 545 000 ľudí (+ 15,7 %) viac ako vlani. Narástol aj počet prenocovaní o 13 % na 11,6 milióna.  Až 60 % všetkých turistov tvorili Slováci. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa ich počet zvýšil o 310 000 osôb (+ 15 %). Počet zahraničných hostí vzrástol o 235 000, čo predstavuje nárast o 17 %.

 „Očakávame, že v roku 2015 dosiahneme historicky rekordné výsledky slovenského cestovného ruchu a prekonáme doteraz najlepší rok 2008, kedy si dovolenku na Slovensku vybralo 4,082 milióna návštevníkov,“ podčiarkla Marta Kučerová

Historický rekord návštevnosti portálu www.slovakia.travel

Vysoký záujem o Slovensko potvrdzuje aj neustály nárast návštevnosti Národného portálu cestovného ruchu www.slovakia.travel. V roku 2015 dosiahol historicky najvyššiu návštevnosť od spustenia v roku 2007. Informácie o Slovensku vyhľadávalo 2 532 000 záujemcov, čo je o 100 % viac ako rok predtým. Za mesiac navštívilo portál v priemere viac ako 210 000 návštevníkov. Najsilnejšie boli letné mesiace júl (348 000 návštevníkov, + 161 %), august (385 000; + 183 %) a september (257 000; + 190 %). Od júna do konca roka navštívilo každý mesiac portál viac ako 210 000 záujemcov o cestovanie na Slovensko.

Najviac návštevníkov portálu prišlo zo Slovenska (1 4127 000; + 95 %), medzi zahraničnými návštevníkmi sú na prvom mieste Poliaci (308 000; + 108 %) nasledovaní Maďarmi (231 000;
+ 130 %). Na treťom mieste záujmu zo zahraničia sa nachádzajú návštevníci z Českej republiky (164 015), spomedzi prvej desiatky krajín však zaznamenali najvyšší nárast – až o 283 %. Za nimi nasledujú návštevníci z Nemecka (73 000; + 101 %), Rakúska (58 000; + 135 %) a z Veľkej Británie (56 600; + 138 %).

„Pod markantný nárast návštevnosti portálu sa podpísali najmä marketingové a reklamné aktivity SACR. Všetky reklamné aktivity a kampane SACR smerujú pozornosť práve na portál www.slovakia.travel a odporúčajú ho ako ideálny zdroj informácií v šiestich jazykoch pre záujemcov o návštevu Slovenska“, uzavrela Marta Kučerová.